קרדיט תמונה: freepik

איך עובד האינטרנט?

האינטרנט הוא רשת עולמית של רשתות המאפשרת תקשורת ומאפשרת שיתוף מידע. הוא מורכב מסוגים רבים ושונים של מכשירים, כולל מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים, נתבים, מתגים, גשרים ועוד.

מכשירים אלה משתמשים בפרוטוקולים של האינטרנט כדי לתקשר זה עם זה. הפרוטוקול החשוב בעולם הוא פרוטוקול TCP/IP שאחראי על ניתוב נתונים ממכשיר אחד למשנהו.

האינטרנט הוא רשת של מחשבים המחוברים זה לזה. זוהי טכנולוגיה ששינתה את הדרך בה אנו חיים ועובדים.

האינטרנט תוכנן במקור למטרות צבאיות ורק בשנות ה-80 הוא הפך פופולרי לשימוש מסחרי. זה חולל מהפכה בעולם עם המהירות, הנוחות והיכולת שלו לחבר בין אנשים מכל רחבי העולם.

האינטרנט הפך לחלק מהותי מחיי היומיום שלנו במובנים רבים – בין אם אנו מתחברים עם חברים ובני משפחה או נגישות למידע על כל נושא שניתן להעלות על הדעת.

האינטרנט הוא ההמצאה העדכנית ביותר של האנושות. זה שינה את הדרך שבה אנשים מתקשרים, חולקים מידע ומנהלים עסקים.

העיצוב של האינטרנט לא היה מטרה חד משמעית בראש. הוא נוצר על ידי קבוצות רבות ושונות של אנשים עם רעיונות ואג'נדות שונות. זה הוביל לרשת מורכבת של רשתות, שמתפתחת עד היום.

 

מודל השכבות של האינטרנט והתפתחותו.

ישנן שלוש שכבות באינטרנט:

שכבה 1: שכבה פיזית: זה המקום שבו מכשירים פיזיים מתקשרים זה עם זה. שכבה זו כוללת מגוון טכנולוגיות תקשורת כמו חוטי נחושת, כבל סיבים אופטיים, גלי רדיו ומיקרוגל.

שכבה 2: שכבת קישור נתונים: שכבה זו מספקת תקשורת דו-כיוונית בין צמתי רשת. הוא אחראי על שליחת נתונים ממחשב אחד למחשב אחר ברשת. שכבה זו התפתחה מה-ARPANET המקורי ב-1969 למה שאנו רואים היום עם רשתות Ethernet.

שכבה 3: שכבת רשת: השכבה השלישית מספקת ניתוב של מנות נתונים על פני רשתות וחיבורי אינטרנט בין רשתות שונות. זה גם תומך בפרוטוקולי עבודה באינטרנט המאפשרים למחשבים ברשתות שונות לתקשר.

אינטרנט מהיר מורכב משכבות, כאשר לכל שכבה תפקיד שונה.

השכבה הראשונה היא השכבה הפיזית, או החומרה. הוא מורכב מהמכשירים המרכיבים את הרשת, כמו נתבים ומחשבים. השכבה השנייה היא שכבת התעבורה, העוסקת באופן שבו המידע עובר ברשת. זה כולל דברים כמו TCP/IP וניתוב IP. השכבה השלישית היא המקום בו אנו מוצאים את רוב האפליקציות שלנו – היא נקראת שכבת האפליקציה, והיא מכילה שירותים כמו שרתי דואר אלקטרוני ושרתי אינטרנט.

השכבה הרביעית היא המקום שבו אנו מוצאים דברים כמו שרתי DNS ושרתי DHCP – אלה חשובים כדי לוודא שכל המכשירים שלך יכולים לתקשר זה עם זה ברשת המקומית שלך ללא בעיות. השכבה החמישית היא המקום בו אנו מוצאים דברים כמו חומות אש ו

אינטרנט מהיר הוא מערכת של רשתות מחוברות המשתמשות בפרוטוקול TCP/IP כדי לתקשר. האינטרנט מורכב משלוש שכבות: השכבה הפיזית, שכבת קישור הנתונים ושכבת הרשת.

השכבה הפיזית מגדירה כיצד מידע עובר ממכשיר אחד לאחר. הוא כולל חוטי נחושת, סיבים אופטיים וגלי רדיו. שכבת קישור הנתונים מגדירה כיצד מחשבים במכשירים שונים מסוגלים לתקשר זה עם זה באמצעות חיבור פיזי. שכבת הרשת מגדירה כיצד מחשבים בהתקנים שונים מסוגלים לתקשר זה עם זה באמצעות חיבור לוגי (למשל, כתובות IP).

 

שתף מאמר !
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email